בלוג

כמה פעמים ניתן להתאמן בקרוספיט?

אחת השאלות הנפוצות ביותר היא: "כמה פעמים אני צריך להתאמן בקרוספיט?" וזו שאלה גדולה! התשובה תלויה בעיקר על ניסיון האימון שלכם, המטרות שלכם וכמה זמן יש לכם. או יותר נכון, כמה זמן אתם רוצה להשקיע באימונים

לקבלת קיט קרוספיט וחברות שליחויות בתל אביב

עצות למתחילים


למתחילים שלא עשו כל אימון במשך זמן רב העצה הטובה ביותר היא קודם כל לקבל הכשרה קבועה בלוח הזמנים השבועי שלך. נסו לבחור את אותם הימים בכל שבוע ושריינו את הזמן עבור האימונים שלך בדיוק כפי שאתה קובעים זמן לעבודה או זמן למשפחה.

לגבי תדירות: נסו ללכת 3 פעמים בשבוע . התאמנו ימים לסירוגין. דוגמה לכך היא אימונים ביום שני, רביעי ושישי ולקחת חופש ביום שלישי, חמישי וסופי השבוע.

להתרגל לעבוד באופן קבוע


בחרו תדירות שאתם יכולים לשמור לטווח הארוך.
יש לכם כבר יותר נסיון?
אנו ממליצים להתאמן 5 פעמים בשבוע באמצעות לוח זמנים של 3 ימים ולאחר מכן לקחת יום חופש.

תקשיבו לגוף שלכם


העצה הטובה ביותר על תדירות אימונים היא : "הקשיבו לגוף שלכם". אם אתה מרגישים עייפים באמת עקב אימונים קשים מדי,ימים ארוכים בעבודה או שלא ישנתם מספיק בלילה, פשוט קחו יום חופש נוסף מאימונים.

3 סיבות לאימוני קרוספיט

מה זה אימון קרוספיט?

CrossFit היא דרך יעילה להיכנס לכושר. כל אחד יכול לעשות את זה. זוהי תכנית כושר המשלבת מגוון רחב של תנועות פונקציונליות לתוך אימון מתוזמן. האימון כולל קפיצות, סקווטים, שכיבות סמיכה, הרמת משקולות, התעמלות, ריצה, חתירה, וכן שורה של תנועות אחרות.

תבנית אימון קרוספיט מציעה לך לעבוד 5 פעמים בשבוע באמצעות לוח זמנים של 3 ימים ולאחר מכן לקחת יום חופש.

מהם היתרונות של אימון קרוספיט?

אימון קרוספיט מסייע בהרכבת השרירים, המפרקים והרצועות באמצעות תנועות תפקודית. אימון יעיל משתמש בקבוצות שרירים גדולות ובטווחים שונים של תנועה מוביל לשיפור הבריאות, היציבה, הגמישות, הכוח והאיזון.

ככל שאנחנו מאמנים את השרירים, כך הם יהיו חזקים ובריאים יותר. לאימון CrossFit יש שורה של הטבות רבות. מחקרים שנעשו לאחרונה הראו כי CrossFit היא תכנית אימון בטוחה ויעילה מאוד.

אם מישהו בחיים שלכם עושה קרוספיט, אימון כושר באינטנסיביות גבוהה , בוודאי תהיתם לעצמיכם מהם היתרונות של אימון זה לעומת אימונים אחרים?

הם עושים זאת משלוש סיבות.

הראשונה והבולטת ביותר הוא התוצאה הפיזית. תרגילי אינטנסיביות גבוהה מניבים תוצאות שונות מאלה של מאמצים בעצימות בינונית, לא רק במידות. במחקר שנערך על ידי עמיתים, שבו קבוצה אחת מימשה בעוצמה מתונה במשך 45 דקות על אופניים נייחים והקבוצה השנייה עשתה אינטרוולים בעוצמה גבוהה במשך 20 דקות ושרפה את אותו מספר קלוריות, הקבוצה בעוצמה גבוהה איבדה פי תשע פעמים אחוזי שומן. הורמון הגדילה האנושי (HGH) ותרכובות אחרות מתגלגלים לדם של אנשים שרצים במהירות גבוהה ומרימים חפצים כבדים ביותר. הורמונים אלה מאותתים לגוף לשרוף יותר שומן ולבנות שרירים. הזעזוע של מכונה אירובית, או הקילומטרים של הליכה מהירה, אינם מובילים למצב כימי זה.

הסיבה השנייה לדבקותו הנלהבת של קרוספיטר היא חברתית. אימוני הקרוספיט הינם קבוצתיים ונקשר קשר חברתי בקבוצה של אנשים. מאמנים צבאיים ידעו זאת במשך אלפי שנים. אבל CrossFit היא התופעה המודרנית הראשונה המאפשרת לקרבה עזה בקרב במתאמנים. האימונים הם לפי יכולת המתאמן (ספורטאים חלשים משנים את התנועות, או עושים אותם עם פחות משקל). אבל כולם נותנים 100% מאמץ. זוהי לא רק תחושה של הישג, זהו ניצחון, כמו שמרגישים כאשר הקבוצה שלך מכה את הקבוצה השנייה.

הסיבה השלישית היא הקורבן הטקסי של האנרגיה האנושית. החוקר הקלאסי דוד סנסון טוען כי כאשר ציידים-פליאוליתיים הקדישו חיות לאלים שלהם, הם גם הקריבו את האנרגיה שנדרשה לציד אותם. כשהציידים האלה הפכו לחקלאים, הם המשיכו להקריב חיות. אבל מכיוון שהחיות היו מבויתות, לא היתה שום דרך להקריב את האנרגיה שהיה בצורך לצוד אותה. זהו הזמן שבו טקסים אתלטיים הפכו לחלק מהפרקטיקה הדתית.

למידע נוסף:
https://www.mco.co.il/